Cappasity komt met marktplaats voor 3D content

De wereld van de media en e-commerce verandert razendsnel. Nog geen tien jaar geleden keken we via onze grote beeldbuis naar eendimensionale tekenfilms en kochten we onze spullen via een papieren catalogus. Tegenwoordig maken filmhuizen de mooiste 3D-films en kun je online je product van alle kanten bekijken, voordat je het daadwerkelijk aanschaft. Cappasity gelooft in de wereld van Augmented en Virtual Reality en wil een marktplaats voor 3D-content lanceren. Om dit idee een stap verder te brengen organiseren zij een ICO.

Wat is het idee?

In de whitepaper van dit initiatief zet het bedrijf achter ARToken direct uiteen wat volgens hen het probleem binnen de markt van Augmented en Virtual Reality is: “Ondanks dat verschillende grote marktpartijen hun eigen VR hardware hebben gelanceerd, wordt het nog door weinig mensen op reguliere basis gebruikt en is VR nog lang niet mainstream. Een van de belangrijkste redenen daarvoor is het gebrek aan content. Inadequate content werd door 38% van de deelnemers aan een onderzoek door Perkins Coie genoemd als de belangrijkste horde die genomen moet worden door de AR/VR-industrie.”

Cappasity erkent dat probleem en introduceert daarom een platform waarop gehandeld kan worden in 3D-content. Door dit platform te koppelen met diverse tools waarmee deze content kan worden ontwikkeld, wil het bedrijf een versnelling aanbrengen in de hoeveelheid beschikbare content. De marktplaats wordt gebouwd op blockchain-technologie. Daarmee wil Cappasity ervoor zorgen dat duidelijk is waar de copyright van de content ligt en wie deze heeft aangeschaft. Het bedrijf doet dat door gebruik te maken van smart contracts, waarin deze data wordt vastgelegd. Het platform maakt het mogelijk om content aan te bieden, te huren en te kopen. Volgens het bedrijf zorgt het gedecentraliseerde karakter er ook voor dat betalingen voor content bijna gratis, snel en transparant plaats zullen vinden.

Ondanks dat het platform decentraal is opgezet, is er volgens de whitepaper wel sprake van een vorm van moderatie om misbruik en fouten te voorkomen. Het is daarom voor gebruikers mogelijk om klachten in te dienen. Die klachten zullen in eerste instantie worden behandeld door een klein team van moderators, die worden aangesteld door belangrijke spelers in de Cappasity Community. Het besluit om content daadwerkelijk te verwijderen, wordt genomen door een tweede groep moderators. Zij maken gebruik van een stem-mechanisme, waarbij klachten gericht tegen een lid met een hoge reputatie minder zwaar wegen dan een deelnemer met een mindere historie.

Wat kun je met de token?

Cappasity introduceert de ARToken. Deze token is een belangrijk onderdeel van het ecosyteem van Cappasity. De token kan worden gebruikt om content mee aan te schaffen en content creators worden in deze cryptocurrency betaald. Het is daarnaast de bedoeling dat hij verhandelbaar wordt via diverse exchanges. Bekijk hier de Cappasity koers.

Hoe ziet de roadmap eruit?

Cappasity is al een tijdje bezig in de wereld van de AR/VR en dat zie je terug in de roadmap. Het bedrijf werd in 2013 gesticht en in 2016 bracht het de eerste tooling voor 3D-animaties op de markt. Het Cappasity-platform wordt nog dit jaar gelanceerd, waarna daar in het eerste kwartaal van 2018 extra content-ontwikkel-software voor met name de mobiele telefoon aan toe wordt gevoegd. In het tweede kwartaal van dat jaar zou het mogelijk moeten worden om via een marktplaats te handelen in AR/VR-content. Eind 2018 komt ook de mogelijkheid om de content decentraal op te slaan en de zoekmachine beschikbaar. Begin 2019 volgt een marktplaats-app voor de mobiele telefoon.

Wat zijn de details van deze ICO?

Totaal uitgegeven coins10.000.000.000 AR
Coins in de verkoop7.000.000.000 AR
PrijsIn fase 1 krijg je voor een dollar 125 AR. De prijs voor fase 2 is nog niet bekend, maar volgens de whitepaper ligt die vermoedelijk 20% tot 40% hoger, afhankelijk van de marktprijs.
BonusJa. De maximale bonus is 20%.
DividendNee.
DataFase 1: tot en met 22 november 2017
Fase 2: vanaf 22 maart 2018

Een reactie plaatsen